Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ECHO-STUDIO.PL

Postanowienia ogólne

Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Sprzedawca – Krzysztof Oniszko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą „ECHO-Krzysztof Oniszko”, NIP: 7121194260, REGON: 061353188, ul. Ułanów 5/6, 20-554 Lublin, e-mail: kontakt@echo-studio.pl, telefon: 519 620 804,
w ramach której pozostaje właścicielem i administratorem Sklepu, a ponadto prowadzący stacjonarne punkty sprzedaży:
– ul. Lotnicza 15 lok. 4, 20-322 Lublin,
– ul. Projektowa 1, 20-209 Lublin,
– ul. Szpitalna 20, 37-200 Przeworsk;
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia za pośrednictwem Sklepu;
Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z funkcjonalności Sklepu;
Konsument – należy przez to rozumieć osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; jak również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Regulamin – niniejszy Regulamin określający zasady korzystania ze Sklepu i zawierania Umów oraz ich ogólne warunki;
Sklep – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: www.echo‑studio.pl,  za pośrednictwem którego Klient może zapoznać się z ofertą Sprzedawcy oraz składać Zamówienia na Towary (zawierać Umowy);
Towar – produkty prezentowane w Sklepie przez Sprzedawcę, które Klient może kupić (zawrzeć Umowę) korzystając z funkcjonalności Sklepu, w szczególności obejmujące akcesoria do aparatów słuchowych; postanowienia niniejszego Regulaminu oraz Umowy odnoszące się do Towarów stosuje się odpowiednio również do oferowanych przez Sprzedawcę usług, w tym w zakresie wykonywania badań słuchu lub kalibracji Towarów (dalej: Usługa);
Umowa – umowa sprzedaży Towarów zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu, do której zastosowanie mają postanowienia niniejszego Regulaminu; postanowienia niniejszego Regulaminu odnoszące się do Umów stosuje się odpowiednio do umów dotyczących świadczenia przez Sprzedawcę na rzecz Klienta usług, w tym usług w zakresie wykonywania badań słuchu lub kalibracji Towarów (dalej: Usługa);
Zamówienie – oferta zakupu (oświadczenie woli) Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy składana Sprzedawcy z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu, w tym drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza w Sklepie, drogą e-mailową lub telefoniczną;
Dzień Roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy.
W przypadku Towarów będących wyrobami medycznym w rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2020 r., poz. 186 z późn. zm.) lub aktu ją zastępującego (dalej: Wyroby):
a) zakup Wyrobu za pośrednictwem Sklepu (w tym telefonicznie lub e-mailem) może być dostępny w wariancie z dodatkową usługą w zakresie wykonania badania słuchu oraz kalibracji Wyrobu (realizowaną w jednym ze stacjonarnych punktów Sprzedawcy wskazanych w Sklepie /Usługa/) albo bez takiej dodatkowej Usługi, co każdorazowo wyraźnie określone jest w Sklepie w opisie danego Wyrobu; Klient – decydując się na zakup Wyrobu bez powyższej dodatkowej Usługi – przyjmuje do wiadomości i akceptuje, iż Wyrób do zapewnienia jego należytego działania wymaga przeprowadzenia przedmiotowych czynności przy udziale wyspecjalizowanego personelu wykonanych odrębnie w jednym ze stacjonarnych punktów Sprzedawcy (za dodatkową odpłatnością) lub u innych podmiotów prowadzących tego rodzaju działalność (za dodatkową odpłatnością);
b) zakup Wyrobu za pośrednictwem Sklepu (w tym telefonicznie lub e-mailem) nie jest możliwy z wykorzystaniem refundacji przewidzianej na mocy ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 523).

I Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z funkcjonalności Sklepu przez Użytkowników, zasady zawierania Umów oraz ich ogólne warunki.
  2. Funkcjonalność Sklepu dedykowana jest i dostępna dla Użytkownika posiadającego:
    a) urządzenie (komputer, smartfon, tablet itp.) z dostępem do Internetu (transfer danych, WIFI);
    b) na bieżąco aktualizowaną przeglądarkę internetową umożliwiającą przeglądanie stron internetowych www.
  3. Poza wymogami wskazanymi w ust. 2, Użytkownik pragnący skorzystać z funkcjonalności Sklepu umożliwiających mu skuteczne złożenie Zamówienia powinien posiadać ponadto aktywną skrzynkę poczty elektronicznej, do której ma nieograniczony dostęp i na którą mogą być skutecznie dokonywane doręczenia przez Sprzedawcę. Skrzynka poczty elektronicznej wskazana przez Użytkownika/Klienta musi w szczególności spełniać następujące wymogi:
    a) nie może być przepełniona,
    b) jest prawidłowo skonfigurowana zgodnie z wymogami dostawcy tej usługi dla Użytkownika,
    c) umożliwia ręczną konfigurację zapory antyspamowej, w tym przeglądanie i otwieranie korespondencji uznanej za SPAM przez system obsługujący daną skrzynkę pocztową;
    umożliwia odbiór wiadomości e-mail wraz z załącznikami, których łączny rozmiar jest nie mniejszy niż 20 MB, a każdego z nich nie mniejszy niż 5 MB.
  4. Użytkownik\Klient musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, aby korzystać z funkcjonalności Sklepu.
  5. Korzystając z funkcjonalności Sklepu, Użytkownik oświadcza i gwarantuje, że:
    a) spełnia warunek określony w ust. 4,
    b) może skutecznie zawrzeć wiążącą Umowę ze Sprzedawcą,
    c) nie jest osobą, której nie wolno korzystać z funkcjonalności Sklepu lub któremu nie wolno zawrzeć Umowy zgodnie z obowiązującym go prawem lub nie wiąże go jakikolwiek podobny zakaz,
    d) będzie przestrzegać Regulaminu i wszystkich obowiązujących przepisów prawa, zasad i regulacji lokalnych, krajowych i międzynarodowych.
  6. Korzystając z funkcjonalności Sklepu Użytkownik zobowiązuje się:
    a) nie korzystać ze Sklepu w jakimkolwiek celu, który jest niezgodny z prawem lub zabroniony przez niniejszy Regulamin;
    b) nie produkować spamu;
    c) nie podszywać się pod dowolną osobę lub podmiot lub nie publikować danych mogących naruszać dobre imię innej osoby;
    d) nie nękać, prześladować, zastraszać lub zniesławiać jakiejkolwiek osoby;
    e) nie zamieszczać treści, które naruszają lub mogą naruszać czyjekolwiek prawa, w tym prawa do reklamy, prywatności, prawa autorskie, do znaku handlowego lub inne prawa własności intelektualnej/przemysłowej lub umowy;
    f) nie publikować treści nienawistnych, pornograficznych, nawołujących do przemocy, lub zawierających nagość, lub nieuzasadnioną przemoc;
    g) nie publikować treści dyskryminujących, promujących rasizm, fanatyzm, nienawiść w stosunku do jakiejkolwiek grupy lub osoby;
    h) nie żądać haseł do jakichkolwiek celów lub danych osobowych w celach komercyjnych lub niezgodnych z prawem od innych użytkowników i nie rozpowszechniać danych osobowych innej osoby bez jej pozwolenia.
  7. W ramach korzystania z funkcjonalności Sklepu Użytkownik ponadto zobowiązuje się nie:
    a) używać dowolnego robota, bota, aplikacji do wyszukiwania / pobierania strony, serwera proxy lub innego ręcznego lub automatycznego urządzenia, metody lub procesu w celu uzyskania dostępu, pobrania, indeksowania lub w jakikolwiek inny sposób odtworzenia lub ominięcia struktury lub prezentacji Sklepu lub jej zawartości;
    b) korzystać ze Sklepu w jakikolwiek sposób, który mógłby blokować, ograniczać lub zakłócać działanie Sklepu, albo w jakikolwiek inny sposób negatywnie wpływać na funkcjonalność Sklepu lub serwery lub sieci podłączone do usługi;
    c) przesyłać wirusów lub innego złośliwego oprogramowania lub w inny sposób zagrażać bezpieczeństwu Sklepu;
    d) używać metatagów lub kodu lub innych urządzeń zawierających odniesienia do Funkcjonalności Sklepu (lub dowolnego znaku towarowego, nazwy handlowej, znaku usługowego, logo lub sloganu Sklepu lub Sprzedawcy), aby skierować jakąkolwiek osobę na jakąkolwiek inną stronę internetową w jakimkolwiek celu;
    e) modyfikować, adaptować, udzielać podlicencji, tłumaczyć, sprzedawać, odtwarzać kodu źródłowego, dekodować, dekompilować lub w inny sposób demontować żadnej części Sklepu lub powodować, że inni będą to robić;
    f) używać ani rozwijać żadnych aplikacji osób trzecich, które wchodzą w interakcję ze Sklepem lub treściami lub informacjami innych użytkowników bez naszej pisemnej zgody;
    g) sondować, skanować lub testować luki w zabezpieczeniach Sklepu lub dowolnego systemu lub sieci;
    h) zachęcać lub promować wszelkich działań naruszających niniejszy Regulamin.
  8. Z zastrzeżeniem ust. 9, Sprzedawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się posługuje prowadząc Sklep i zapewniając funkcjonalność Sklepu, umożliwiając nieodpłatnie Użytkownikowi:
  • a) w razie, gdy wymaga tego dana funkcjonalność Sklepu
  1. korzystanie przez Użytkownika ze Sklepu w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na to korzystanie ze Sklepu, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej usługi;
  2. jednoznaczną identyfikację stron funkcjonalności Sklepu świadczonej drogą elektroniczną oraz potwierdzenie faktu złożenia oświadczeń woli i ich treści;
  • a) zakończenie, w każdej chwili, korzystania ze Sklepu.

9. Sprzedawca zastrzega możliwość czasowego wyłączenia możliwości korzystania z funkcjonalności Sklepu z powodów technicznych. O przerwach w tym zakresie Sprzedawca – w miarę możliwości – zawiadamia z wyprzedzeniem w drodze stosownego komunikatu w Sklepie.

II. Korzystanie ze Sklepu

  1. Korzystając z funkcjonalności Sklepu, z zastrzeżeniem postanowień rozdziału II – Postanowienia ogólne, Użytkownik ma możliwość zapoznania się z Towarami znajdującymi się w ofercie sprzedaży Sprzedawcy, których nabycie możliwe jest na odległość (z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu).
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu i składanie Zamówień przez Klienta nie wymaga rejestracji (założenia konta).
  3. Użytkownik uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
  4. Prezentacja Towarów (fotografie/zdjęcia) w Sklepie ma walor wyłącznie informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66-661 Kodeksu cywilnego, przy czym wskazane w Sklepie ceny Towarów obowiązujące w chwili składania przez Klienta Zamówienia są dla Sprzedawcy wiążące.
  5. Walutą zamówienia są złote polskie (zł / PLN). W walucie tej dokonywane będą również ewentualne zwroty. Podane w Sklepie ceny są cenami brutto.
  6. Zdjęcia Towarów prezentowane w Sklepie mają walor jedynie poglądowy wskazujący na ogólną formę Towarów (np. stosowane przez producenta opakowanie; orientacyjny kształt itp.). Doprecyzowaniu faktycznego wyglądu i funkcjonalności zamawianego Towaru służy jego opis słowny opublikowany w Sklepie. Postanowienie powyższe nie wyłącza uprawnień Klienta z tytułu rękojmi lub nienależytego wykonania Umowy przez Sprzedawcę, jeżeli dostarczony Towar posiada wady, w tym jeżeli jego niezgodność ze zdjęciem oraz opisem Towaru jest tak istotna, iż nie mieści się w ww. uzasadnionych granicach.
  7. Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca tj. Krzysztof Oniszko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą „ECHO-Krzysztof Oniszko”, NIP: 7121194260, REGON: 061353188, ul. Ułanów 5/6, 20-554 Lublin, e-mail: kontakt@echo-studio.pl, telefon: 519 620 804. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta/Użytkownika pozyskane w czasie korzystania przez niego z funkcjonalności Sklepu, w tym dokonywania zakupów w Sklepie. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych określa opublikowana w Sklepie Polityka Prywatności Sprzedawcy. Najpóźniej na etapie składania Zamówienia Klient wyraźnie potwierdza zapoznanie się z Polityką Prywatności i akceptuje jej postanowienia.

III. Procedura zawarcia Umowy

  1. Zamówienia składane są przez Klienta za pośrednictwem Sklepu (korzystając z ogólnie dostępnych przeglądarek internetowych).
  2. Klient może składać zamówienia na Towary znajdujące się w asortymencie Sprzedawcy:
    za pośrednictwem Sklepu lub drogą e-mail: 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę;
    telefonicznie: w Dni Robocze w godzinach od 9.00 do 16.00.
  3. Złożenie Zamówienia jest jednoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy na Towary objęte tym Zamówieniem na warunkach szczegółowych określonych w Zamówieniu z uwzględnieniem ogólnych postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. W celu złożenia zamówienia elektronicznie za pośrednictwem Sklepu Klient powinien wejść do Sklepu, a następnie – wykorzystując udostępnione w nim funkcjonalności, w tym formularz Zamówienia – powinien w szczególności:
  • wybrać Towary, które chce zakupić i określić ich ilość;
  • dodać wybrane Towary do swojego „Koszyka”;
  • wprowadzić swoje dane, w tym adres właściwy do dostawy (w przypadku Usługi ponadto wybrany stacjonarny punkt Sprzedawcy właściwy do jej realizacji);
  • wybrać sposób dostawy;
  • wybrać metodę płatności;
  • zaakceptować warunki niniejszego Regulaminu oraz Politykę Prywatności;
  • sfinalizować złożenie zamówienia przyciskiem: „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”.

5. Do momentu zatwierdzenia Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” Klient może dokonać modyfikacji Zamówienia, w tym wybranego sposobu dostawy lub metod płatności za pośrednictwem funkcjonalności Sklepu.

6. Warunkiem skutecznego złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu jest poprawne wypełnienie formularza Zamówienia, zwłaszcza pól oznaczonych gwiazdką (*).

7. Złożenie przez Klienta Zamówienia (złożenie oferty) za pośrednictwem Sklepu staje się skuteczne z chwilą wykonania ostatniej z czynności wskazanych w ust. 4. powyżej. Skuteczne złożenie Zamówienia może skutkować powstaniem po stronie Klienta obowiązku zapłaty, o czym jest wyraźnie informowany w formularzu zamówienia w Sklepie.

8. W celu złożenia zamówienia drogą e-mail Klient powinien wysłać pocztą elektroniczną na wskazany w tym celu w Sklepie w zakładce KONTAKT adres e‑mail Sprzedawcy ofertę zakupu dotyczącą Towarów Sprzedawcy prezentowanych w Sklepie obejmującą co najmniej:

  • oznaczenie zamawianego Towaru/ów, w tym ich ilość;
  • dane Klienta, w tym adres właściwy do dostawy (w przypadku Usługi ponadto wybrany stacjonarny punkt Sprzedawcy właściwy do jej realizacji);
  • wybrany sposób dostawy;
  • wybraną metodę płatności;
  • akceptację Regulaminu i Polityki Prywatności.

9. W przypadku, gdy podane dane przez Klienta w ofercie wskazanej w ust. 8. są niedokładne, nieprecyzyjne lub niewystarczające, Sprzedawcą – drogą e-mail – zwróci się do Klienta o ich niezbędne uzupełnienie/sprostowanie.

10. Złożenie przez Klienta zamówienia (złożenie oferty) drogą e-mail staje się skuteczne z chwilą doręczenia tej wiadomości e-mail Sprzedawcy, z zastrzeżeniem ust. 9. powyżej. Skuteczne złożenie zamówienia może skutkować powstaniem po stronie Klienta obowiązku zapłaty.

11. W celu złożenia zamówienia telefonicznie Klient powinien zadzwonić na wskazany w tym celu w Sklepie w zakładce KONTAKT numer telefonu Sprzedawcy (Biuro Obsługi Klienta) składając jednoznaczną ofertę zakupu dotyczącą Towarów Sprzedawcy prezentowanych w Sklepie obejmującą co najmniej:

  • oznaczenie zamawianego Towaru/ów, w tym ich ilość;
  • dane Klienta, w tym adres właściwy do dostawy (w przypadku Usługi ponadto wybrany stacjonarny punkt Sprzedawcy właściwy do jej realizacji);
  • wybrany sposób dostawy;
  • wybraną metodę płatności;
  • akceptację Regulaminu i Polityki Prywatności.

12. W przypadku, gdy podane dane przez Klienta w ofercie wskazanej w ust. 11. są niedokładne, nieprecyzyjne lub niewystarczające, Sprzedawca – w toku rozmowy telefonicznej – zwróci się do Klienta o ich niezbędne uzupełnienie/sprostowanie.

13. Złożenie przez Klienta zamówienia (złożenie oferty) telefonicznie staje się skuteczne z chwilą jednoznacznego potwierdzenia przez Klienta w toku rozmowy telefonicznej woli zakupu uzgodnionych Towarów, z zastrzeżeniem ust. 12. powyżej. Skuteczne złożenie zamówienia może skutkować powstaniem po stronie Klienta obowiązku zapłaty.

14. Po złożeniu zamówienia (dowolną metodą) Klient otrzyma drogą e-mail lub/i w formie wiadomości sms, na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej lub/i numer telefonu, wygenerowane automatycznie potwierdzenie dokonanego Zamówienia. Nie stanowi ono potwierdzenia przyjęcia Zamówienia (zawarcia Umowy) do realizacji.

15. Po wstępnej weryfikacji złożonego skutecznie (dowolną metodą) Zamówienia Klienta, Sprzedawca przesyła Klientowi drogą e-mail lub/i w formie wiadomości sms, na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej lub/i numer telefonu, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia (oferty). Jest to jednoznaczne z przyjęciem oferty przez Sprzedawcę i zawarciem Umowy na warunkach określonych w Zamówieniu (z uwzględnieniem innych uzgodnień stron dokonanych pomiędzy zamówieniem Klienta a potwierdzeniem jego przyjęcia), niniejszym Regulaminie. Wraz z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi równolegle treść niniejszego Regulaminu, Polityki Prywatności, a także pouczenie i wzór oświadczenia o odstąpieniu do Umowy (ewentualnie przesyła odpowiednie odesłania /linki/ do tych dokumentów). W przypadku, jeżeli Klient dokonał uprzedniego uiszczenia ceny na rzecz Sprzedawcy, a nie dojdzie do ostatecznego przyjęcia Zamówienia do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi uiszczone przez niego należności w tej samej formie, w jakiej zostały one wpłacone.

16. Jeżeli w wyniku wstępnej weryfikacji złożonego przez Klienta Zamówienia okaże się, iż jego proste przyjęcie jest niemożliwe (błędne, niepełne lub nieprecyzyjne dane Klienta/odbiorcy; brak możliwości realizacji Zamówienia z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy lub jego podwykonawców/dostawców itp.), Sprzedawca zawiadomi o tym Klienta drogą e-mail lub/i telefonicznie uzupełniając/prostując wymagane dane, modyfikując warunki Zamówienia lub uzgadniając odstąpienie od jego realizacji. Po dokonanych uzgodnieniach następuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia (oferty) zgodnie z ust. 15 powyżej. W przypadku, jeżeli Klient dokonał uprzedniego uiszczenia ceny na rzecz Sprzedawcy, a nie dojdzie do ostatecznego przyjęcia zamówienia do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi uiszczone przez niego należności w tej samej formie, w jakiej zostały one wpłacone.

17. Sprzedawca realizuje wyłącznie Zamówienia złożone prawidłowo, w całości opłacone przez Klienta, z zastrzeżeniem ust. 18-19 poniżej.

18. Przy wyborze przez Klienta jednej z form płatności opisanych w rozdziale VI realizacja Umowy (dostawa) dokonywana jest po zaksięgowaniu pełnej wpłaty na koncie bankowym Sprzedawcy. Sprzedawca przystępuje do realizacji Umowy przed zaksięgowaniem pełnej wpłaty na koncie bankowym Sprzedawcy w przypadku realizacji dostawy z płatnością „za pobraniem”.

19. Po zawarciu Umowy jej zmiana (np. w zakresie miejsca dostawy itp.) możliwa jest wyłącznie za zgodą Sprzedawcy. Propozycję zmiany Umowy Klient składa Sprzedawcy przed jej wykonaniem drogą e-mail lub telefonicznie. Sprzedawca – po przeprowadzeniu weryfikacji możliwości dokonania wnioskowanej zmiany – niezwłocznie informuję Klienta o swojej decyzji co do zgody na jej modyfikację lub braku możliwości jej zmiany.

20. Z zastrzeżeniem innych postanowień niniejszego Regulaminu i bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, rozwiązanie Umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą Sprzedawcy.

I. Dostawa Towaru / wykonanie Usługi

  1. Dostawa Towarów do Klienta następuje w terminie 3 Dni Roboczych, chyba że inny termin dostawy dla danego Towaru zastrzeżony został wyraźnie w Sklepie. Wskazane terminy dostawy Towarów wiążą Sprzedawcę, o ile dojdzie do zawarcia Umowy (przyjęcia Zamówienia), a Klient dokona prawidłowego opłacenia zamówienia zgodnie z wybranym przez niego sposobem płatności (z zastrzeżeniem pkt. IV.18 zd. drugie).
  2. Wskazane terminy dostawy Towarów odnoszą się do pierwszej próby ich doręczenia (wydania) Klientowi lub innemu wskazanemu przez niego odbiorcy w miejscu określonym w Umowie. Nie stanowi naruszenia Umowy przez Sprzedawcę niedoręczenie Towarów we wskazanych terminach – pomimo prawidłowo podjętej próby doręczenia – z uwagi na okoliczności leżące po stronie Klienta (nieprawidłowo wskazane dane odbiorcy lub adres dostawy) lub odbiorcy (nieobecność w miejscu doręczenia, odmowa przyjęcia itp.).
  3. Sprzedawca realizuję dostawę Towarów:
  • za pośrednictwem firm kurierskich DHL, UPS; lub
  • z wykorzystaniem paczkomatów firmy InPost S.A.

4. W przypadku Zamówień składanych za pośrednictwem e-mail lub telefonicznie wyjątkowo możliwy może być odbiór osobisty przez Klienta Towarów objętych Umową w jednym ze stacjonarnych punktów sprzedaży Sprzedawcy wskazanych w Sklepie, po uprzednim uzgodnieniu takiej formy dostawy ze Sprzedawcą.

5. Każdorazowo informacja dla Klienta o sposobie dostawy i jej kosztach w przypadku zamawianych przez niego Towarów znajduje się w formularzu Zamówienia w Sklepie lub jest przekazywana przez Sprzedawcę drogą e-mail lub telefonicznie (przy zamówieniach składanych w innej formie niż za pośrednictwem funkcjonalności Sklepu).

6. Dostawy realizowane są tylko na terenie Polski.

7. Przed odebraniem Towarów od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W sytuacji, gdy opakowanie jest uszkodzone Klient ma prawo odmowy podpisania protokołu odbioru i żądania otwarcia przesyłki w obecności kuriera w celu sprawdzenia, czy dostarczone Towary nie uległy uszkodzeniu. W innym wypadku należy podpisać protokół odbioru i rozpakować przesyłkę w obecności kuriera sprawdzając jej zawartość. Kurier ma obowiązek poczekać aż zawartość przesyłki zostanie sprawdzona.

8. W przypadku uszkodzenia przesyłki należy spisać protokół uszkodzenia na druku, którym dysponuje kurier, a w przypadku braku takiego druku na czystej kartce w dwóch egzemplarzach. W protokole powinny znaleźć się następujące informacje:

  • czas i miejsce dostawy,
  • co zostało zniszczone i w jakiej ilości,
  • określenie zabezpieczenia paczki (jak została zabezpieczona),
  • wyraźny podpis doręczającego kuriera.

9. W przypadku uszkodzenia przesyłki wewnątrz Klient ma prawo odmówić jej przyjęcia.

10. Niedopełnienie przez Klienta będącego konsumentem obowiązków wskazanych w ust 7-9 powyżej nie skutkuje utratą przez niego jakichkolwiek przysługujących mu na mocy prawa uprawnień, w tym z tytułu rękojmi za wady Towarów, przy czym może istotnie ułatwić potwierdzenie zasadności zgłoszonej przez niego reklamacji.

11. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, w odniesieniu do Towarów dostarczanych im za pośrednictwem firmy kurierskiej, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towarów przechodzi na Klienta z chwilą wydania ich przez Sprzedawcę przewoźnikowi (firmie kurierskiej). Ewentualne roszczenia z tytułu uszkodzenia/zaginięcia Towarów w transporcie Klient może zgłaszać bezpośrednio do przewoźnika na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe oraz Rozporządzenia Ministra Transportu I Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego. Sprzedawca uprawniony jest do negatywnego rozpatrzenia reklamacji Klienta niebędącego konsumentem zgłoszonej z uwagi na okoliczność uszkodzenia Towaru w transporcie.

12. Jeżeli przedmiotem Umowy jest sprzedaż Towaru wraz z Usługą albo też wyłącznie zlecenie Usługi, do wzajemnych praw i obowiązków stron w zakresie wykonania tej Umowy dot. Usługi stosuje się właściwe przepisy Kodeksu cywilnego dla umów o świadczenie usług lub umowy o dzieło (w zależności o szczegółowego jej zakresu i charakteru), przy czym:
a) każdorazowo – składając Zamówienie – Klient dokonuje wyboru jednego ze stacjonarnych punktów Sprzedawcy wskazanych w Sklepie, w którym Usługa będzie realizowana;
b) szczegółowy termin realizacji Usługi będzie przedmiotem odrębnych uzgodnień stron, przy czym realizacja nastąpi w godzinach pracy wybranego przez Klienta (zgodnie z lit. a powyżej) stacjonarnego punktu Sprzedawcy (godziny pracy każdego z punktów ujawnione są w Sklepie); Sprzedawca zobowiązany jest zapewnić Klientowi możliwość realizacji Usługi w ww. godzinach pracy danego punktu nie później niż w terminie 5 Dni Roboczych, chyba że Klient dobrowolnie zdecyduje się na termin późniejszy.

I. Sposoby płatności

  1. Sprzedawca umożliwia Klientowi dokonanie płatności wynikających z Umowy należności w następujących formach:
    a) płatność przelewem internetowym za pośrednictwem systemu Przelewy24;
    b) płatność „za pobraniem”.
  2. Klient dokonuje prawidłowego opłacenia Zamówienia zgodnie z wybranym przez siebie sposobem płatności. Uchybienie temu obowiązkowi przez Klienta skutkuje automatycznym rozwiązaniem Umowy (o ile doszło do jej uprzedniego zawarcia – przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę) lub automatyczną odmową przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę (o ile uchybienie obowiązkowi zapłaty nastąpiło przed przyjęciem Zamówienia przez Sprzedawcę).

II. Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy

  1. Sprzedawca ponosi wobec Klienta będącego Konsumentem odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady Towarów objętych Umową oraz na zasadach ogólnych z tytułu nienależytego wykonania/niewykonania Umowy na warunkach określonych w Kodeksie cywilnym i innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
  2. W przypadku Umów zawieranych z Klientem niebędącym Konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wynikającą z przepisów Kodeksu Cywilnego.
  3. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają, ani nie ograniczają roszczeń przysługujących Klientowi z tytułu udzielonej mu przez producenta danego Towaru gwarancji.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie lub niedostarczenie Towarów z powodu podania przez Klienta błędnych/nieprecyzyjnych danych odbiorcy (w tym adresu dostawy) lub braku płatności za złożone Zamówienie, chyba że jest to wynikiem uchybień/zaniedbań Sprzedawcy.
  5. W zakresie nieuregulowanym Umową, w tym niniejszym Regulaminem, stosuje się właściwe przepisy Kodeksu cywilnego.

III. Prawo odstąpienia od Umowy

  1. Zgodnie z art. 38 pkt. 5 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287, tekst jednolity), prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. W związku z powyższym Konsumentowi może nie przysługiwać prawo odstąpienia od Umowy w trybie art. 27 ww. ustawy w przypadków Umów dotyczących niektórych Towarów. Każdorazowo informacja o wyłączeniu tego uprawnienia w stosunku do danego Towaru znajduje się w Sklepie.
  2. W przypadku wskazanym w ust. 1 powyżej Klient będący Konsumentem traci ustawowe uprawnienie (wynikające z art. 27 ustawy o prawach konsumenta) do odstąpienia od Umowy obejmującej wspomniany Towar w momencie, w którym – otrzymawszy opakowany Towar – otwiera opakowanie (tj. przerywa ciągłość opakowania). Nie wyklucza to skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia na innej podstawie prawnej (np. zgodnie z art. 560 § 1 Kodeksu Cywilnego, gdy sprzedawany Towar ma wady). Należy również zaznaczyć, iż w niniejszym kontekście czynność otwarcia odnosi się do opakowania samego Towaru, a nie opakowanie przesyłki, w której Towar ewentualnie dostarczono Konsumentowi.
  3. W odniesieniu do Umów dotyczących innych Towarów niż wskazane w ust. 1. powyżej Konsument może odstąpić od Umowy w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 6 poniżej.

Jeżeli Umowa obejmowała jednocześnie Towary, co do których wyłączono powyższe prawo odstąpienia oraz Towary, co do których prawo odstąpienia Konsumentowi przysługuje, Konsument uprawniony jest do odstąpienia od Umowy w części, tj. w odniesieniu do Towarów, co do których tego prawa nie wyłączono.

Bieg terminu do odstąpieniu od Umowy rozpoczyna się:
a) od daty otrzymania zrealizowanego Zamówienia (wydania Towaru),
b) od daty otrzymania przez Konsumenta ostatniej części zrealizowanego zamówienia – jeżeli zamówienie jest realizowane w częściach.

4. Odstąpienie od Umowy zgodnie z ust. 3. powyżej wymaga złożenia oświadczenia w terminie tam wskazanym (Konsument może skorzystać ze wzoru znajdującego się na stronie https://echo-studio.pl/wp-content/uploads/2021/09/wzor-formularza-odstapienia-od-umowy-sprzedazy-echo-studio-sluchu-1.pdf ). W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem wiadomości e-mail, oświadczenie powinno zostać wysłane na adres: kontakt@echo-studio.pl . W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu drogą pisemną, oświadczenie powinno zostać wysłane na adres: : ECHO – Krzysztof Oniszko, 20-354 Lublin, ul. Lotnicza 15 lok. 4 . Do zachowania  14-dniowego terminu na odstąpienie wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5. W takim przypadku Konsument zobowiązany jest do zwrotu Sprzedawcy Towaru w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakteru Towaru, a także jego cech i funkcjonowania.
6. Bezpośredni koszt zwrotu Towaru w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Jeżeli Konsument wybiera sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, w razie odstąpienia od umowy przez Konsumenta w powyższym trybie Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Jednocześnie Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru Towaru, jego cech lub funkcjonowania.
7. Konsument, który odstąpił od Umowy ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy. Konsument może zwrócić Towar:
a) drogą pocztową/kurierską do siedziby Sprzedawcy, tj. ECHO – Krzysztof Oniszko, 20-354 Lublin, ul. Lotnicza 15 lok. 4;
b) osobiście lub drogą pocztową/kurierską do jednego ze sklepów stacjonarnych prowadzonych przez Sprzedawcę, których lokalizację ujawniono w Sklepie.
8. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsument o odstąpieniu od Umowy, zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towarów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

IV. Reklamacje

  1. Klient może wnieść reklamację w przypadku nieprawidłowości w procesie zawierania Umowy, funkcjonowania Sklepu, a także niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Sprzedawcę.
  2. Reklamacja powinna zawierać:
    a) imię i nazwisko lub nazwę (firmę) oraz dane kontaktowe Klienta (co najmniej adres e-mail lub adres pocztowy do doręczeń);
    przedmiot reklamacji, w tym ewentualne oznaczenie Towaru lub funkcjonalności Sklepu, których dotyczy reklamacja, a także b) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację (w tym – w miarę możliwości Klienta – stosowną dokumentację zdjęciową);
    c) datę zawarcia i numer Umowy (zamówienia), którego dotyczy reklamacja (jeżeli dotyczy);
    d) podpis Klienta – w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej.
  3. Reklamacje należy składać:
    a) telefonicznie pod numerem: 519 620 804 ; lub
    b) e-mailem na adres: kontkat@echo-studio.pl ; lub
    c) pisemnie na adres: ECHO – Krzysztof Oniszko, 20-354 Lublin, ul. Lotnicza 15 lok. 4.
  4. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania przy czym uprzednio niezwłocznie potwierdza przyjęcie reklamacji.
  5. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamacje w tej samej formie, w jakiej została ona złożona przez Klienta, chyba że:
    a) złożona została ona wyłącznie telefonicznie – wówczas odpowiedź udzielana jest drogą e-mail; lub
    b) Klient wyraźnie zażąda udzielenia odpowiedzi w innej formie – wówczas odpowiedź udzielana jest w formie żądanej przez Klienta, o ile Sprzedawca posiada techniczną możliwość udzielenia odpowiedzi na reklamację w wybranej przez Klienta formie; w przypadku braku technicznej możliwości udzielenia odpowiedzi na reklamację w wybranej przez Klienta formie, Sprzedawca udzieli odpowiedzi w tej samej formie, w jakiej została ona złożona przez Klienta (z zastrzeżeniem lit. a powyżej) informując go o braku możliwości udzielenia odpowiedzi w żądanej przez niego formie.
  6. Klient jest uprawniony do wystąpienia z żądaniem przesłania wtórnika – duplikatu odpowiedzi na reklamację, w przypadku gdy odpowiedź nie została doręczona reklamującemu.
  7. W przypadku gdy reklamacja nie spełnia warunków określonych w ust. 2, co uniemożliwia jej należyte rozpatrzenie, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o konieczności jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 14 dni z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji może spowodować ich negatywne rozpoznanie. Jeżeli – wobec konieczności uzupełnienia reklamacji – nie może być ona rzetelnie rozpatrzona w terminie wskazanym w ust. 4 powyżej, reklamacja „tymczasowo” rozpatrywana jest negatywnie, o czym Sprzedawca zawiadamia Klienta. Po uzupełnieniu reklamacji może być one rozpatrzona ponownie. Reklamacje nieuzupełnione rozpatrywane są negatywnie, chyba że ujawni się możliwość ich pozytywnego rozpatrzenia pomimo ich nieuzupełnienia.
  8. Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że reklamacja ta została uwzględniona. Milczące uwzględnienie reklamacji nie dotyczy sytuacji, w których Sprzedawca skorzystał z uprawnienia wskazanego w ust. 7. zd. drugie i zawiadomił o tym Klienta w powyższym terminie.
  9. W przypadku gdy złożona reklamacja nie została uznana w całości lub w części, odpowiedź na reklamacje powinna zawierać uzasadnienie.
  10. W przypadku, gdy Sprzedawca posiada wobec reklamującego wymagalną i niesporną wierzytelność pieniężną z tytułu Umowy może ją potrącić z wierzytelności reklamującego, tj. z kwoty pieniężnej przysługującej reklamującemu w wyniku uwzględnienia (uznania) reklamacji. Oświadczenie Sprzedawcy o dokonaniu potrącenia przesyłane jest reklamującemu wraz z odpowiedzią na reklamację.
  11. Zakwestionowanie przez Klienta wysokości obciążającej go należności uprawnia Klienta do wstrzymania zapłaty tylko i wyłącznie w części będącej przedmiotem reklamacji. Klient zobowiązany jest do zapłaty kwoty bezspornej w umownym terminie płatności.
  12. Klient może skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

V. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z pózn. zm.) oraz odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 15-09-2021 roku do zmiany lub odwołania w całości lub w części.
  3. W przypadku wszelkich wskazywanych przez Sprzedawcę numerów telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej Umowy, opłata dla Klienta za połączenie nie jest wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
  4. W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem, wszelkie spory wynikające lub związane z Umową będą rozpoznawane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Niniejszy Regulamin uwidoczniony jest w całości na stronie Regulamin, znajdującej się w stopce strony https://echo-studio.pl/regulamin/ . Sprzedawca umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu poprzez umieszczenie w Sklepie Regulaminu w formacie pdf ( https://echo-studio.pl/wp-content/uploads/2021/09/wzor-formularza-odstapienia-od-umowy-sprzedazy-echo-studio-sluchu-1.pdf )gotowego do pobrania przez Klienta.